| (2009-02-19 07:55) |
| Andra stora Arenor. |
Gubben kan väl spela i Vämöhallen eller i Snäckan.
 |
| Forsberg |
 |
| (2009-02-19 08:10) |
| Stänga Karlskrona? |
Är det KHKs intention att stänga Karlskrona för alla övriga evenemang än hockey?
Är så fallet, bör nog den här staden ta sig den riktig funderare om sitt vara eller inte vara.
 |
| Finns annat än hockey |
 |
| (2009-02-19 08:17) |
| Inga små krav |
En hel arena ska stå tom i två månader för att kanske, eventuellt, ett hockeylag ska lira några matcher i gärdsgårdsserien. Låter som optimal användning av en mångmiljoninvestering.
 |
| Gugelhopf |
 |
| (2009-02-19 08:31) |
| Till Gugelhoph |
Kan det bero på att KHK drar ca 3 000 åskådare 1-2 ggr. i veckan, Lägg övriga event April-Augusti
 |
| Hellre Hockey än Lundell |
 |
| (2009-02-19 08:32) |
| f |
Jaaaa, vi bygger en ny hall.......
 |
| asdfkhh |
 |
| (2009-02-19 08:57) |
| Herregud! |
Visst går det att planera bättre men hur mycket har KIK betalat av på arenan?
 |
| Undrande |
 |
| (2009-02-19 09:22) |
| Det är en Ishall!! |
Det är en Ishall, punkt slut!!!
Men man kan ju tycka att matchen kunde spelas dagen innan el efter el ngt sådant?? Bara isen går att få till.... Känns onödigt o behöva flytta matchen.. och spelningen.
 |
| staun |
 |
| (2009-02-19 09:29) |
| Kasta ut gubben |
Kan väl kasta ut gubben Lundell ur Telenor Arena Karlskrona så KHK kan spela (om så blir fallet).
 |
| oddan |
 |
| (2009-02-19 09:58) |
| Det är en ishall |
Det är väl konstigt om en ishall inte ska användas till det den i första hand är byggd för. KHK är ett varumärke för Karlskrona. Lundell är en gammal man som bara kommer hit för att bygga på pensionen lite till. Visst jag förstår att alla inte kan gilla hockey, samtidigt gillar alla inte Lundell. Men innan ni gnäller kan ni väl ta en funderare på vilekt som håller i längden?
 |
| SOLLET |
 |
| (2009-02-19 09:59) |
| Sextisju, sextisju |
Lundell kan väl spela utanför?
Blir bra uppvärming på en lördag :-)
Eller en poesiafton?
 |
| Ulf Dell |
 |
| (2009-02-19 10:02) |
| Bygg en ny hall |
Ta upp kampen med Malmö Arena och Globen. Karlskrona ska inte vara sämre. Låt skattebetalarna stå för kalaset.
 |
| Jocke |
 |
| (2009-02-19 10:24) |
| Evangemangs Arena! |
Uppblåsta KHK anhängare som vanligt! Denna hall byggdes ej för KHK utan som en Evangemangs Arena till staden där alla ska kunna njuta av konserer,sport mm. Hade den enbart varit till KHK då hade de nog fått betala ur egen ficka! Sedan att KHK drar mycket publik är en annan sak, men det finns nämligen 30000 till i Kommunen som vill se annat! Sedan att Lundell kommer är väll ingen höjdare, förbered bara lite ramper som han kan köra sin rullator på.
 |
| Mattias |
 |
| (2009-02-19 10:49) |
| Vadå Lundell? |
Kan inte gubben smälla upp ett tält på den stora parkeringen utanför istället och låta oss andra njuta av hockeyn?
 |
| P-O |
 |
| (2009-02-19 10:51) |
| Mattias, tänk innan du säger något! |
KHK gör mer reklam för Arenan och Karlskrona än någon annan. KHK syns tillsammans med arenan i hockeykväll, aftonbladet, expressen och svt är inte det värt något? Den reklamen khk ge arenan kan igen annan ge.
 |
| Ingen |
 |
| (2009-02-19 11:06) |
| Nyanserat |
Vilket härligt synfält våra kära supportrar till KHK verkar ha, Karlskrona gör verkligen skäl för för ryktet om trångsyndhet. Värna om ALLA evenemang!
 |
| Enfald |
 |
| (2009-02-19 11:10) |
| Arenan= Sporthall? |
Vad är hallen till för? Är det inte först och främst en sporthall eller har jag fel? Lundell kan väl spela i idrottshallen istället!
 |
| anki |
 |
| (2009-02-19 11:12) |
| hockey så klart |
håller med P-O ....låt grabbarna spela
 |
| Geffle klubben |
 |
| (2009-02-19 11:17) |
| ingen? |
gillar ingens kommentar om att mattias skulle tänka efter innan han sa nåt men själv gjorde han det inte!?:P...skönt lir där asså:D
håller med både mattias och "ingen" allt kan inte passa khk-packet utan det finns ju som sagt annat den ska användas till med, visst ger khk mkt bra gratis reklam men mkt mer är det inte:P
 |
| /johan |
 |
| (2009-02-19 11:39) |
| Till alla KHK anhängare |
Vi är många i Blekinge med omnejd som inte gillar hockey. Vi är många som gillar Ulf Lundell. Kan inte KHK spela på Vägga rinken i Karlshamn den kvällen. Till er som kallar Ulf Lundell gubbe bevisar bara en sak NI ÄR SNORUNGAR.
 |
| Störts Bäst Vackrast |
 |
| (2009-02-19 11:46) |
| Krock igen |
det är självklart att KHK ska spela sin matcher i telenor arena att det sedan krockar med andra evenemang är ju otur men då får man väl flytta på lundell khk drar mer publik och det ger mer tillbaka till karlskrona.
 |
| fhn |
 |
| (2009-02-19 11:46) |
| Sporthallen |
Varför skulle inte Gubben kunna spela i sporthallen ? Centralt o allt så rödvinsmupparna kan vingla hem :)
 |
| Nixon |
 |
| (2009-02-19 11:49) |
| khk |
fan att dom alltid lägger skiten när khk ska spela sina viktiga matcher , gubben kan fan spela i kockumhallen eller nått , men fan inte när khk kan gå upp till allsvenskan ...........
.....................
 |
| d |
 |
| (2009-02-19 12:04) |
| vämöhallen |
lundell kan väl uppträda i vämöhallen............
 |
| jag trivs bäst i |
 |
| (2009-02-19 12:05) |
| Idrottshallen |
Vi har en jättefin idrottshall som borde fungera för Uffe. Tom arena behöver vi inte oroa oss för. Hockey hockey och åter hockey. Landskamp den 1/4 hockeykval fram till dess. Men snart kommer väl artister och vill träningsspela i arenan. Givetvis tycker jag att det borde gå att lösa både konsert och hockey i arenan. Det är upp till herr Fransson tillsammans med KHK att ordna detta. Uffe på lördagen och hockey på söndagen.
 |
| SOLLET |
 |
| (2009-02-19 12:06) |
| Nu får det snart vara nog! |
Detta händer gång på gång. Det kan väl inte vara så svårt att kolla så det inte blir krockar. Det verkar som arenaledningen skiter i hockeyn. Mycket märkligt med tanke på hur mycket folk KHK drar. Ja själv älskar Lundell och vill gärna på konserten, men om KHK går vidare så går det naturligtvis före.
 |
| Peterj |
 |
| (2009-02-19 12:08) |
| haha |
haha tror du khk går till allsvenskan?!
 |
| mj |
 |
| (2009-02-19 12:26) |
| Utsålt |
Verkade som om det tog 20 minuter att sälja slut på sittplats till Lördag. Vilket intresse!!!!!
Är Lunden slutsålt ännu?
 |
| Fick biljett |
 |
| (2009-02-19 12:36) |
| KHK = reklam??? |
Signaturen "Ingen" påstår att KHK gör mer reklam för Telenor arena än någon annan. Hmmm...
Om någon utanför blekinges gränser (som inte är intresserad av div 1-hockey) känner till Telenor arena överhuvudtaget så skulle jag nästan våga sätta en slant på att det är melodifestivalens förtjänst...
 |
| Flinta |
 |
| (2009-02-19 12:39) |
| Nobelkommittén - inte! |
Hellre att Lundell spelar än att de där lågpannade så kallade människorna i KHK-klacken ska ha någon slags förstatjing på hur en skattefinansierad evenemangsarena ska användas. Låter vi dom ta över så är Karlskrona jävligt illa ute.
 |
| Horace E |
 |
| (2009-02-19 13:14) |
| B-hallen |
Medans KHK spelar sin match i A-hallen så spelar Lundell sin konsert i B-hallen,
 |
| ... |
 |
| (2009-02-19 13:17) |
| Flinta du har helt rätt |
finns ingen utanför blekinge som hört talas om KHK, du som är så världsvan borde ju veta detta.
 |
| Ingen |
 |
| (2009-02-19 13:19) |
| Pausmusik |
Lundell kan väl sjunga i pauserna.
 |
| King in Tving |
 |
| (2009-02-19 13:27) |
| Malmö Arena |
kan inte KHK spela i Malmö Arena. Inga problem att fylla den hallen! Häftigt med 13000 karlskroniter på läktarna.
 |
| gurra |
 |
| (2009-02-19 13:46) |
| haha detta inte sant alltså |
men det är ändå en ishall finns andra ställen att ha en konsert på
 |
| khk |
 |
| (2009-02-19 14:31) |
| Lundell? |
Finns bara 2 låtar som han gjort man tycker är bra "Öppna landskap" och "När jag kysser havet" men de låtarna sjunger Robert gustafsson bättre. Som någon sade, låt Uffe smälla upp ett tält på parkeringen hälften av folket parkerar ju bara i skogen ändå. Så kan vi andra se på matchen istället. Eller varför kan han inte spela på torget i staun där ryms ju ändå fler än 3000 pers.
 |
| Lars-Gunnar |
 |
| (2009-02-19 14:41) |
| Låter kanon! |
Håller med signaturen ... att medans KHK spelar i A-hallen så spelar Uffe Lundell i B-hallen för den konserten var inte utsåld som en viss annan är tills på Lördag och det lär bli slutsålt till playoff 2 om KHK tar sig dit.
 |
| oddan |
 |
| (2009-02-19 14:50) |
| Skyhög nivå. |
Klart att det ska gnällas när det händer något i staun. Både musikälskare och hockeyälskare ska väl vara glada att de har något att se fram emot. Tycker dock att man borde kunna lösa problemet på något sätt. Hade man inte från höjdarhåll (mr Blomkvist) drivit KINO och framför allt Stoltz från staun så hade man dessutom haft en aldeles utmärkt konsertlokal i city. Ps. Snart kommer väl Tanja Rebel med ett negativt inlägg också
 |
| Framåtsträvare |
 |
| (2009-02-19 15:15) |
| Vad har mr Blomkvist med KINO o göra? |
Tror inte att Blomman direkt slängde ut KINO ur lokalen. Det handlar nog mest om att folk inte går ut så jäkla tidigt i denna hålan. Även om kino hade funnits kvar hade det varit svårt att få in alla då max är typ 850 pers där. Men vi har en idrottshall
 |
| SOLLET |
 |
| (2009-02-19 15:15) |
| Framåtsträvare; du är go du |
Att kalla sig "Framåtsträvare" och sedan kritisera en av Karlskronas större profiler och som har bidragit med ett par 100 arbetstillfällen för att han drivit Stoltz ur staun (!!!) är löjligt. De enda som drev Stolts ur staun är ägarna själva som plockar hit artister som många vill lyssna på men som ingen vill betala för att se.
För övrigt så finns det en mängd tomma hallar i stan; Idrottshallen, tennishallen på Rosenholm, sparresalen, Fredrikskyrkan osv som Lundell kan flyttas till.
 |
| Stolt mångkulturell svensk |
 |
| (2009-02-19 15:18) |
| Stålhallen är ledig |
KHK kan gärna hyra Stålhallen.. Ni trivs ju där.. Då kan OIK tjäna lite till På KHK..hahaha
 |
| Arne W |
 |
| (2009-02-19 15:19) |
| snyft.. |
haha för roligt att läsa era patetiska inlägg... Lundell är så mycket större än någon i denna staden någonsin kommer vara! Det är ett faktum. Arenan är till för staden.. Lundell valde att turnera i Stockholm, Göteborg, Malmö, karlstad OCH KARLSKRONA! Lundell är kult!
 |
| oberg |
 |
| (2009-02-19 15:31) |
| bara vi |
fy fan alltid vi som får flytta på oss. nu får det vara nog!!!
 |
| saxen |
 |
| (2009-02-19 16:53) |
| Som vanligt ! |
KHK råkar snubbla till en kvalserie där dom blir totalt överkörda - inse att det krävs mer än en massa supportrar för att komma nånstans ! Nämen vänta - nu måste hela världen stanna upp för att KHK:s supportrar ska få se sitt mediokra lag klappa igenom ännu en gång !
 |
| Stålpats - vänd er om !!! |
 |
| (2009-02-19 17:10) |
| Problem? |
Om konsertarrangören bokade först så blir det konsert, det är väl inte så komplicerat så det borde t.o.m en hockeyfantast begripa.
 |
| Martin |
 |
| (2009-02-19 17:27) |
| Seriöst!?!?!? |
Till att börja med är det väl ganska enkelt att konstatera att arenan byggdes i sin nuvarande form av flera anledningar... Dels för idrottsutövande, dels för olika event. Naturligtvis var det så att ishockeyn inte kunde vara kvar i wämöhallen då den vart allt för dålig men det är väl heller ingen som på fullt allvar tror att Karlskrona Kommun tyckte att det var en ok investering att göra för ett division 3 lag i hockey... låt mig se Elit. Alls. 1:an 2:an 3:an.. I jämförelse med fotbollen som har fler utövare i Karlskrona så bör man alltså bygga liknande arena till... Alls. Superettan, div 1, div 2, div 3. Ja alltså till Lyckeby nu då... Stackars Kaif :-). Nåja, det var inte det det handlade om men då Hockey kan nyttja den större delen av sin säsong så får man kanske acceptera att arenan olyckligt bokats för ett annat evenemang... Man kan ju lika gärna tycka att de som bestämmer spelscheman och lottning kollar att eventeullt deltagande lag har tillgång till sin arena... Nåja, det jag egentligen vill säga är väl att KHK och vi supportrar ska vara glada för den arenan som finns och även om det för stunden kan störa oss att den används till annat så får vi kanske svälja det... Olyckligt och tråkigt ja. Men ändå tack för en bra arena som bidragit till att skapa den hockeystämning som nu finns i stan. Möjligen kan lite bättre kommunikation och planering framöver göra att liknande situationer, som den som nu kan komma att bli, kan undvikas.
 |
| Nils |
 |
| (2009-02-19 17:46) |
| Konsert |
Eftersom konserten var bokad långt före det stod klart att KHK kan ha chansen att avancera, så får matchen spelas på 1.) annan dag eller 2.) annan plats.
Det finns många som inte är intresserade av hockey, men som åker från Växjö, Kalmar etc för att se Lundell. Han spelar bara på 6 orter och Karlskrona är en av dem. Att evenemang bokas när ordinarie säsong är slut måste tas med i beräkningarna. Annars kan hela kostnaden debiteras KHK, så får de se om de kan bära den kostnaden.
 |
| Roger |
 |
| (2009-02-19 18:14) |
| Lundell |
Är från Skåne och följer KHK OCH TYCKER DET SKALL BLI SPÄNNANDE.Ishallen måste ha KHK SOM FÖRSTA VAL.Ulf Lundell är en gubbe och en tråkig fan.Sjunga kan han inte,han har gjort 2 låtar och detta skall sälja biljetter,tror knappast att där kommer 500 personer.
Sedan skall Rosenholms arenan eller Telenor. Men i detta fall står hockeyn först,för laget uppträder fler gånger än en falskspelande gubbe. Är själv 65 år och kallar mig själv för gubbe.En som intresseras av hockey.
 |
| rl |
 |
| (2009-02-19 18:27) |
| Jaha Kungsmarkens Hockey Klubb |
Ni kan väl spela i viken till krutviken där är inga evenemang.Och isen ligger fint samt man kanske kan få en öl med fönsterbord. Men blekinges hockey lag enligt BLT (Karlskrona tidningen)kan då skylla på isen när det inte går som det var tänkt.
 |
| Undrande från sveriges trädgård |
 |
| (2009-02-19 19:03) |
| Sandlådenivå |
Ja herre du milde, inte undra på att ingen ser klart här, gnugga sanden ur ögonen och sluta skvätta på varandra.
Jag älskar hockey (KHK) och Lundell. Vem ska JAG hålla på nu då????
Hmm, logiskt sett så kan vi hoppas (?) på att KHK inte tar sig förbi första playoffomgången, då har vi ju faktiskt inget problem.
Men, om så sker så måste vi ju i rättvisans namn förståss flytta "örhängen" och eventuella extranummer på konserten till Kockumshallen. Men det gör väl inget? Då har vi ju fått höra det mesta redan, och de riktiga entusiasterna orkar ju röra på sig.
Nej, det är korkat att planera in konserter just i säsongsskarven när man vet vad KHK brukar ställa till med. Och det är varken KHK's, Lundells eller några fans fel.
 |
| Farsan |
 |
| (2009-02-19 19:36) |
| Is som is |
Hockey kan man väl spela på isen i viken nu när det är frost o allting, ser att barnen åker skridskor för fullt.
Bra att utnyttja vår fina natur. Då kan vi andra få njuta musiken.
 |
| Kulan |
 |
| (2009-02-19 20:11) |
| Lingonserien |
Nu är ju inte Karlskrona ett Elitlag utan man får möta lag som Mjölby (hur många visste förresten att dom hade ishockeylag). Det är ju ingen större händelse.
Låt nu Lundell få spela så vi får njuta av det.
Sen tycker jag Hästö ska få kvala i Arenan det är ju ändå ett Elitseriekval till motsats mot ett kval i Lingonserien.
 |
| Kuben |
 |
| (2009-02-19 20:57) |
| Tänk efter - skriv sen |
"Låt Lundell spela i sporthallen" skriver ni. Det finns ju en anledning att konserten ska var på arenan och det är att ingen annan lokal i stan räcker till. För två veckor sedan hade det sålts 1500 biljetter och mer lär det bli. "Han kunde kommit en annan dag" skriver ni. Man väljer ju inte riktigt vilka dagar en artist är på turné med sitt stora sällskap. " Hockeyn före allt" skriver ni. Ja, om man vill att det inte ska hända saker i Karlskrona kan man ju tänka så...
 |
| Daniel - gillar Lundell OCH KHK |
 |
| (2009-02-19 21:05) |
| Komma långt? |
Det är ingen mening att diskutera saken bara. Uffe kommer spela i hallen. För mjölby kommer sopa mattan med er i vilket fall. Så det är inte ens mening att diskutera saken :D
 |
| Alle |
 |
| (2009-02-19 21:51) |
| vem bryr sig.............. |
ett halvtaskig hockeylag ,som har varit under isen massor av år.mot en legend i svensk rock,svaret är givet...Uffe är kungen,KHK suger.
 |
| jag trivs bäst i öppna landskap |
 |
| (2009-02-19 21:57) |
| Haha-Tänk lite nu ! |
Jahopp nu har dessa medgångsuppotrar vaknat på allvar så gott som glömt att ni ha den svåraste matchen för året innan. Och när ni har förlorat mot Gsk och ulricehamn så kan ni nog kanppt hoppas på vinst men jaja !
 |
| SimonJohansson |
 |
| (2009-02-19 22:38) |
| Träna mer |
De e klart Lundell ska framträda. Under tiden kan ju karlskroniterna lära sig lite skridskoåkning av pojklaget.
 |
| Dumihuvets bror |
 |
| (2009-02-19 23:20) |
| Tänk om |
Tänk om KHK slår ut Mjölby. Det är faktiskt möjligt.
Det verkar som att arenaledningen bokar evangemang utan att ens prata med KHK. Tycker det är helt bedrövligt. Dom borde ut och förklara varför KHK alltid ska flytta på sig. Och det var värst vad alla sporthatare blev skadeglada. Ni är bara pinsamma. Och till singaturen "ståplats vänd er om". Vad menar du med att som vanligt råka snubbla till en kvalserie där dom blir totalt överkörda. Har du någon aning hur gick förra säsongen?
Eftersom Lundell är en av mina favoriter så hoppas jag kunna se både och. Är nog inte ensam om att tycka det är synd att behöva offra Lundell om KHK går vidare.
 |
| Peterj |
 |
| (2009-02-19 23:36) |
| Haha |
Ja herregud, vilket jävla liv om en gammal gubbe och ett hockeylag.
Khk har behövt flytta på sig tre gånger, kanske mer än det?
Det är KHK som drar in pengar till arenan, inte någon annan. Vilka är det som fyller arenan 1-2 gånger i veckan? Inte är det rolatorgubben Ulf Lundel iallafall, han är en nerdrogad PROare som lever på sina texter, för sjunga, ja det kan han fan inte.
 |
| Medgångarn |
 |
| (2009-02-19 23:38) |
| Vem bryr sej om alkoliserade uffe? |
Kan inte "fylle uffe" lira på masten i Kristianopel eller nått sånt? Är det inte bättre att värna om idrott i Kna istället?
 |
| Richard |
 |