Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons

Kritiska ägare får svar av kommunen

I samband med konkursen har ägarna till Hotell Walhalla riktat kritik mot kommunen via sociala medier. Kommunen har nu svarat på kritiken och man anser att den är missvisande.
Mörrum • Publicerad 29 november 2018
Hotell Walhalla gick nyligen i konkurs.
Hotell Walhalla gick nyligen i konkurs.Foto: Claes Jonasson

Hotell Wahalla begärdes för en tid sedan i konkurs av ägarna. I samband med det publicerade man ett långt inlägg på sociala medier där man riktade hård kritik mot agerandet hos flera kommunala instanser.

Inlägget har spridits och engagerat många. Kommunalrådet Per-Ola Mattsson (S) och kommundirektören Daniel Wäppling har nu författat en skrivelse till ägarna där man ger sin syn.

Annons

– Vi som kommun- och myndighetsföreträdare känner att vi blivit felaktigt anklagade för saker som vi bedömer beror på okunskap om våra verksamheter och våra respektive myndighetsuppdrag, skriver de.

Kommunföreträdarna skriver vidare att man vid flera tillfällen försökt få till en fortsatt dialog, men att det inte funnits något intresse från ägarnas sida. Både räddningstjänsten och Miljöförbundet Blekinge väst har bemött kritik från ägarna och kommunalrådet och kommundirektören menar sammantaget:

– Ni har inte särbehandlats på något vis och vi har följt de lagar och regler som finns för att försöka stötta er på bästa sätt.

Henrik BrandbergSkicka e-post
Så här jobbar Sydöstran med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons