Vann tvist om fransförlängning

Karlskrona Artikeln publicerades
Arkivbild. Personen på bilden har inget med artikeln att göra.
Foto:

Hon blev missnöjd med Karlskronaföretagets förlängning av hennes fransar. Nu ger ARN henne rätt.

Det var i december förra året som kvinnan fick en fransförlängning gjord. Men hon blev missnöjd eftersom hon tappade fransar och fick stora limklumpar. Fransarna spretade åt olika håll.

Vid franspåfyllningen gjorde en elev jobbet, ändå fick kvinnan betala fullt pris.

Efter detta tvingades kunden gå till en annan salong som rättade till fransar, vilket kostade 1 000 kronor - en summa hon kräver tillbaka från det första företaget.

Det klandrade företaget svarar att de avrådde från förlängning eftersom kunden hade svaga fransar, men hon framhärdade. Det var anledningen till att hon tappade fransar.

Och när det gäller eleven så stod den bara och tittade på medan ordinarie personal utförde arbetet vid påfyllningen. Företaget skriver också att kundens inskickade bilder kunde varit från vem som helst.

ARN, Allmänna reklamationsnämnden, dömer till kundens fördel. ARN anser att det framgår av bevisen att förlängningen inte var fackmannamässigt utförd.

Företaget har inte heller bevisat att man tillräckligt tydligt avrådde från fransförlängningen. ARN rekommenderar nu företaget att betala 1 000 kronor till kunden.