Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons

Vem blir årets bästa företagare?

Nu sker en nylansering av tävlingen Carls Krona Awards. Vem tycker du ska få någon av utmärkelserna som citys bästa företag på Trossö?
Karlskrona • Publicerad 18 juli 2018
Magnus Altefur är projektledare för Carls Krona Awards, som förhoppningsvis ska hjälpa Karlskrona att utses till Årets stadskärna nästa gång.
Magnus Altefur är projektledare för Carls Krona Awards, som förhoppningsvis ska hjälpa Karlskrona att utses till Årets stadskärna nästa gång.

– Vi tror och hoppas att detta ska skapa en strävan att vara bäst, säger Magnus Altefur, projektledare för Carls Krona Awards 2018.

Det är 6-7 år sedan tävlingen anordnades sist. Nu återlanseras arrangemanget som en del av arbetet för att försöka få Karlskrona att bli Årets stadskärna 2019. Det är en nationell utmärkelse för framgångsrik utveckling av just någon stads kärna. I år vann Linköping titeln. Men nu är det Karlskrona City som jagar nästa års pris i samarbete med kommunen och City fastighetsägarna.

Annons

Carls Krona Awards är framtaget för att både stadens invånare och besökare ska få tycka till om företag och personer inom handel, service, besöksnäring och välbefinnande. Målet är att få citys företagare att anstränga sig lite extra för att vinna en av titlarna.

Det kommer att tävlas i tio kategorier, bland annat bästa restaurang, bästa säljare, årets nystart och årets eldsjäl.

Det nya för i år är att alla handels- och serviceföretag på Trossö har chans att vinna. Tidigare har tävlingen bara gällt föreningen Karlskrona Citys medlemmar.

– Det är just för att öppna upp så att alla samarbetar för att bli Årets stadskärna 2019, säger Magnus Altefur.

Vinnarna utses sedan på en festlig gala i oktober i år.

Den som vill nominera kan gå in på www.carlskronaawards.se.

Mikael EvardSkicka e-post
Så här jobbar Sydöstran med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons