Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons
Nyheter

Fåtölj har "reparerats” fyra gånger – anmäler möbelbutik

En möbelbutik i Blekinge anmäls till allmänna reklamationsnämnden, ARN.
Detta efter att ha sålt en fåtölj som har skickats på reparation hela fyra gånger – utan att lagas ordentligt.
Blekinge • Publicerad 23 januari 2019
Fåtöljen på bilden har ingenting med anmälan att göra.
Fåtöljen på bilden har ingenting med anmälan att göra.Foto: Claudio Bresciani / TT

Fåtöljen köptes i februari 2015 i en möbelbutik i Blekinge. I början av januari 2016 fastnade den dock i ett nedfällt läge och gick inte att fälla upp igen. Fåtöljen skickades då på reparation och ägarna fick tillbaka den igen. Men redan sju månader senare var det dags igen. Samma fel, och fåtöljen skickades återigen i väg på lagning.

Fåtöljen har sedan dess skickats i väg på ”reparation” ytterligare två gånger. Men när fåtöljen gick sönder en femte gång fick ägarna nog.

Annons

De krävde då att få en helt ny fåtölj från butiken, men de sa blankt nej. Butikspersonalen menar att det räcker att bara byta fjädern i fåtöljen, som även har gjorts de andra gångerna fåtöljen har varit på reparation.

Fåtöljägaren har nu anmält möbelbutiken till allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Sarah RätzerSkicka e-post
Så här jobbar Sydöstran med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons