Fåtölj har "reparerats” fyra gånger – anmäler möbelbutik
Fåtöljen köptes i februari 2015 i en möbelbutik i Blekinge. I början av januari 2016 fastnade den dock i ett nedfällt läge och gick inte att fälla upp igen. Fåtöljen skickades då på reparation och ägarna fick tillbaka den igen. Men redan sju månader senare var det dags igen. Samma fel, och fåtöljen skickades återigen i väg på lagning.
Fåtöljen har sedan dess skickats i väg på ”reparation” ytterligare två gånger. Men när fåtöljen gick sönder en femte gång fick ägarna nog.
De krävde då att få en helt ny fåtölj från butiken, men de sa blankt nej. Butikspersonalen menar att det räcker att bara byta fjädern i fåtöljen, som även har gjorts de andra gångerna fåtöljen har varit på reparation.
Fåtöljägaren har nu anmält möbelbutiken till allmänna reklamationsnämnden, ARN.