Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons

Arga Teliakunder hamnade hos man i Uppsala

Telefoni • Publicerad 16 november 2019
Uppsalabon fick arga samtal som skulle ha kommit till Telias kundtjänst. Arkivbild.
Uppsalabon fick arga samtal som skulle ha kommit till Telias kundtjänst. Arkivbild.Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT

Ett fel hos Telia ledde till att en Uppsalabo blev nedringd av arga kunder – på sin privata mobil. Något hade gått snett i Telias växel och samtalen som skulle till bolagets kundtjänst hamnade i stället hos mannen, rapporterar Upsala Nya Tidning.

– De första som ringde skällde ända tills jag kunde förklara att jag bara var en privatperson. Men jag fick nästan inte en syl i vädret, säger han till tidningen.

Telia säger till UNT att det är ovanligt med den här typen av felkopplingar. Vad som ligger bakom växelmissen som inträffade i torsdags är fortfarande inte klarlagt.

TT
Så här jobbar Sydöstran med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons