Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons

Köpcentrumet i Mjällby växer ytterligare

Köpcentrat i Mjällby fortsätter att växa. Nybygget är beräknat till tre miljoner kronor och till årsskiftet flyttar nya hyresgäster in.
SÖLVESBORG • Publicerad 16 september 2018
– Det känns jätteroligt och det här är en del i vår vision som tog för tio år sedan att skapa ett levande köpcentra, säger Albin Håkansson  styrelseordförande i Listerhallen AB.
– Det känns jätteroligt och det här är en del i vår vision som tog för tio år sedan att skapa ett levande köpcentra, säger Albin Håkansson styrelseordförande i Listerhallen AB.Foto: Gunnel Persson

På måndag tas första spadtaget till den nya byggnaden. Första veckan i december ska det stå klart och vid årsskiftet blir det inflyttning. Totalt handlar det om 200 kvadratmeter.

– Det känns jätteroligt och det här är en del i vår vision som tog för tio år sedan att skapa ett levande köpcentra, säger Albin Håkansson styrelseordförande i Listerhallen AB.

Annons

Jennys klipphörna flyttade in redan för tre år sedan och nu dubblerar man alltså antalet klippstolar. Utöver det så flyttar även Audio Video in.

Jennys Klipphörna kommer att använda 100 kvadratmeter och resterande hälft ska hyra ut till en annan affärsidkare.

– Vi håller på och förhandlar och allt är ännu inte klart. Tanken med den nya delen är att skapa ett fashion house, säger Albin Håkansson.

För två och halvt år sedan öppnade Kapp-Ahl en butik på handelsområdet i Mjällby och en månad senare etablerade sig apoteket. Café och restaurangdelen har mellan 800-1 000 gäster varje dag.

Extra ökade sin nettoomsättning med tre procent och en volymökning på runt sex miljoner

Extra har med tiden blivit en av kommunens större arbetsgivare och är den butik i Sölvesborg med störst omsättning. Det senaste bokslutet visar på en omsättning på 230 miljoner kronor brutto och en

I drygt 25 år har de kvartetten Magnus Svensson, Anders Åsen, Håkan Thomasson och Albin Håkansson oförtrutet arbetat med att utveckla sin stormarknad till ett nytt handelscentrum, och samtidigt visa att Mjällby är mycket mer än fotboll.

2011 byggdes växthuset ut och fick en total yta på 600 kvadratmeter. Häromåret byggdes butiksytan ut från 1 200 till 2 100 kvadratmeter

Jörgen KlinthageSkicka e-post
Så här jobbar Sydöstran med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons