Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons
Nyheter
Nyheter • Publicerad 10 mars 2004

Som svar på "Vita händer" insändare 24 februari vill undertecknad en gång till förklara för dig (alla andra har förstått).

Sotaren är till för och har alltid varit till för kundens bästa. "Vita händer" som känner oss sotare vet ju detta. När det gäller konkurrensutsättningen så har jag inte sett någon förbättring på andra områden.

Annons

En av många nöjda kunder sa till mig:

"Varför ändra något bra och fungerande"?

Något man borde diskutera är priser och antal sotningstillfällen. Något som vi anställda har mycket svårt att bestämma över. Detta kan göras utan höjda villaförsäkringar och att kunden förlorar sin trygghet.

Om "Vita händer" förstått min förra insändare, så kunde vi besparat oss denna diskussion via tidningen.

Skulle du mot förmodan fortfarande inte förstå min ståndpunkt, skall jag vid nästa sotningstillfälle hos dig förklara mera. Det gör inget att jag den dagen arbetar 16 timmar. Vi gör allt för en nöjd kund.

Annars kan du komma hem till mig en kväll på en kopp kaffe (då blir det ju ingen övertid).

Men du kanske fortfarande vill leva i din lilla värld, hoppa omkring och vara rädd om dina vita händer.

Bengt-Åke Karlsson
Så här jobbar Sydöstran med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons