unlock

Ta del av våra användarvillkor

Med dataskyddsförordningen GDPR (General Data Protection Regulation) har vi uppdaterat våra användarvillkor så att det framgår vilka uppgifter vi samlar in från dig – och vad vi använder dem till. När du besöker våra webbplatser och appar samlar vi in uppgifter från dig för att förbättra din användarupplevelse. Det inkluderar även vilka annonser vi visar för dig.

  1. Avdelningararrow-down
  2. Orterarrow-down
  3. E-tidning
  4. Söksearch
  1. Tjänsterarrow-down
  2. Annonseraarrow-down
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Nu utökar Sjöbergs sitt sortiment

Herrmodebutiken Sjöbergs utökar sitt sortiment med nytt märke. Nu berättar ägaren om framtidsplanerna.
Sjöbergs utökar sitt sortiment med nytt märke.
Sjöbergs utökar sitt sortiment med nytt märke.
Foto: Joakim Lenell

1937 var året som herrmodebutiken Sjöbergs slog upp portarna i Karlshamn. Butiksägaren Fredrick Björling har stora planer för butiken och har nyligen utökat butikens sortiment.

– Vi blir ny återförsäljare för GANT i Karlshamn, vilket är jätteroligt. Vi har velat jobba med dem tidigare, så när vi fick möjligheten nappade vi direkt, berättar Fredrick Björling.

Efter sommaren väntar också en upprustning av butiken på Drottninggatan.

– I samband med att vi tar in ett nytt märke kommer den främre delen av butiken rustas upp efter sommaren. Det blir en modernare miljö som gör det enklare för kunden att plocka själv, säger han.

ERBJUDANDE!

Allt innehåll på sydostran.se, appen MinSydöstran och e-tidning mån-sön. Endast 1 krona första månaden! (ord pris 179 kr)

Butiksägaren Fredrick Björling ser ljust på framtiden.
Butiksägaren Fredrick Björling ser ljust på framtiden.
Foto: Gunnel Persson

Utöver Sjöbergs driver Fredrick e-handelsbutiken Fracklagret.se.

– 2011 startade vi upp Fracklagret för jag ville ha ett extra ben att stå på för verksamheten. Som liten butik måste man tänka nytt, säger han.

E-handeln menar Fredrick är en anledning till att Sjöbergs fortsätter öka i omsättning, medan andra butiker går i graven.

– Hemsidan lockar kunder i närområdet att ta sig till butiken. Jag upplever att vi i mindre städer klarar oss bättre, sedan är inte butiksdöden så illa som det står i massmedia.

– Vi ser ljust på framtiden, säger Fredrick Björling.