Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons

Nyköpt åkgräsklippare fungerade inte

Har anmält företag till ARN. Kräver en ny.
Karlshamn • Publicerad 6 december 2018
Foto: Pixabay

En privatperson från Hedemora köpte via nätet en splitter ny åkgräsklippare från ett företag i Karlshamns kommun. Klipparen levererades i maj, garanti ingick och fakturan landade på drygt 20 000 kronor.

När mannen klev upp i förarstolen startade inte gräsklipparen varför han vände sig till företagaren. De ville inte ta tillbaka varan utan rekommenderade köparen att lämna in den för reparation hos en återförsäljare, det för att slippa frakta maskinen fram och tillbaka över hela Sverige.

Annons

Det gjorde köparen, fyra gånger, då gräsklipparen ständigt lägger av. Problemet gick inte att åtgärda enligt återförsäljaren och företaget i Karlshamns kommun vägrar att ta tillbaka den då de nu anser den vara begagnad beskriver köparen i sin anmälan till ARN, allmänna reklamationsnämnden.

Privatpersonen kräver nu en ny fungerande åkgräsklippare samt 1 680 kronor för reparationskostnader.

Gunnel PerssonSkicka e-post
Så här jobbar Sydöstran med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons