Nyköpt åkgräsklippare fungerade inte
En privatperson från Hedemora köpte via nätet en splitter ny åkgräsklippare från ett företag i Karlshamns kommun. Klipparen levererades i maj, garanti ingick och fakturan landade på drygt 20 000 kronor.
När mannen klev upp i förarstolen startade inte gräsklipparen varför han vände sig till företagaren. De ville inte ta tillbaka varan utan rekommenderade köparen att lämna in den för reparation hos en återförsäljare, det för att slippa frakta maskinen fram och tillbaka över hela Sverige.
Det gjorde köparen, fyra gånger, då gräsklipparen ständigt lägger av. Problemet gick inte att åtgärda enligt återförsäljaren och företaget i Karlshamns kommun vägrar att ta tillbaka den då de nu anser den vara begagnad beskriver köparen i sin anmälan till ARN, allmänna reklamationsnämnden.
Privatpersonen kräver nu en ny fungerande åkgräsklippare samt 1 680 kronor för reparationskostnader.