Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons

Anmäler Postnord – fel skor dök upp vid retur

En 44-årig kvinna i Karlskrona skickade tillbaka ett par skor till Stadium.
Men när de väl dök upp var det fel par skor – nu anmäler kvinnan Postnord, samtidigt som Stadium menar att varan har bytts ut innan den anlänt.
Karlskrona • Publicerad 17 januari 2019
Postnords terminal på Arlanda.
Postnords terminal på Arlanda.Foto: Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/TT

Det är ARN, Allmänna reklamationsnämnden, som har tagit en emot det här något udda konsumentärendet.

Den 44-åriga kvinnan från Karlskrona skickade i höstas tillbaka ett par skor köpta för 599 kronor på Stadium. Men när hon lämnat returpaketet hos ett Postnord-ombud dök fel par skor upp hos säljaren Stadium i Norrköping.

Annons

”Någonstans på vägen från Postnord och Stadium har varan bytts ut, då korrekt vara returnerats från konsument”, skriver kvinnan i sin anmälan som nu vill ha tillbaka sina pengar.

Hon påtalar att det är Stadium själv som menar att varan måste ha bytts ut innan den anlände, men nu kräver sportkedjan henne på de 599 kronor som skorna kostade trots att kvinnan menar att hon returnerat rätt vara. Postnord anser sig inte har gjort något fel, enligt ARN-anmälan.

”Jag kräver att fakturan makuleras då det inte kan utredas vart varan har tagit vägen. Ärendet är även polisanmält men nedlagt”, skriver kunden i sitt klagomål.

Thomas TörnqvistSkicka e-post
Så här jobbar Sydöstran med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons