Anmäler Postnord – fel skor dök upp vid retur

Karlskrona Artikeln publicerades
Postnords terminal på Arlanda.
Foto: Magnus Hjalmarson Neideman/SvD/TT
Postnords terminal på Arlanda.

En 44-årig kvinna i Karlskrona skickade tillbaka ett par skor till Stadium.

Men när de väl dök upp var det fel par skor – nu anmäler kvinnan Postnord, samtidigt som Stadium menar att varan har bytts ut innan den anlänt.

Det är ARN, Allmänna reklamationsnämnden, som har tagit en emot det här något udda konsumentärendet.

Den 44-åriga kvinnan från Karlskrona skickade i höstas tillbaka ett par skor köpta för 599 kronor på Stadium. Men när hon lämnat returpaketet hos ett Postnord-ombud dök fel par skor upp hos säljaren Stadium i Norrköping.

”Någonstans på vägen från Postnord och Stadium har varan bytts ut, då korrekt vara returnerats från konsument”, skriver kvinnan i sin anmälan som nu vill ha tillbaka sina pengar.

Hon påtalar att det är Stadium själv som menar att varan måste ha bytts ut innan den anlände, men nu kräver sportkedjan henne på de 599 kronor som skorna kostade trots att kvinnan menar att hon returnerat rätt vara. Postnord anser sig inte har gjort något fel, enligt ARN-anmälan.

”Jag kräver att fakturan makuleras då det inte kan utredas vart varan har tagit vägen. Ärendet är även polisanmält men nedlagt”, skriver kunden i sitt klagomål.

 

Välkommen att kommentera Har du synpunkter på eller reflektioner kring det som sägs i texten? Välkommen att skriva en kommentar via tjänsten Ifrågasätt. Tänk på att hålla dig till ämnet och diskutera i god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Kritisera och bemöt gärna argumenten men tänk på att inte angripa personen bakom åsikten. Sydöstran och Ifrågasätt förbehåller oss rätten att ta bort kommentarer vi bedömer som olämpliga.