Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons
Innehåll från SPARBANKEN I KARLSHAMN

Sparbanken i Karlshamn satsar på ännu ett kontor på Östra Piren

När andra banker lägger ner öppnar Sparbanken i Karlshamn ett nytt lokalkontor och satsar på utökad personlig service. I höst flyttar man in i det omtalade nybygget på Östra Piren. Anrika lokalen på Drottninggatan ska renoveras för att bättre passa kundernas behov.
Den här texten är en annons. Den är inte skriven av tidningens journalister.

Sparbanken i Karlshamn har riktigt gamla anor och är starkt rotad i den blekingska myllan. Från den första sparslanten som sattes in 1829 till dagens digitala bolåneflöde, har banken alltid funnits till för sina kunder. Och utvecklingsresan framåt fortsätter även i höst.

– När andra plockar ner skylten på bankkontoren väljer vi att satsa för framtiden. Under hösten kommer bankens sex kontor att bli sju. Kontoret på Östra Piren är en del av en större satsning som vi gör för hela verksamheten, säger Per Richardsson, vd på Sparbanken i Karlshamn.

Målet är att skapa bra mötesplatser och förbättrade kundupplevelser samt att fortsätta vara en bank där medarbetarna trivs och utvecklas för att kunna möta kundernas nya behov.

– Våra lokaler har inte växt med oss utan det var dags att utvecklas. Kontoret på Östra Piren kommer inte att ersätta kontoret på Drottninggatan, där vi har hjälpt Karlshamnsborna med bankärenden i flera generationer, säger han.

– Personliga möten blir allt viktigare för människor. Det förtroende som uppstår i mötet låter oss förstå vad som är viktigt för kunderna och erbjuda service därefter, säger Per Richardsson, vd på Sparbanken i Karlshamn.

Kontoret på Drottninggatan ska renoveras och kommer att vara öppet för alla kunder som behöver hjälp med spontana bankärenden som kontanthantering, bankfack och kundtjänst.

”Vi vill bli ännu bättre på att kroka arm med det lokala näringslivet”

– Lokalerna på Drottninggatan medger inte längre den moderna bankverksamheten, med personliga möten i centrum, som våra kunder och medarbetare behöver, säger Per Richardsson.

På Östra Piren kan de kunder som har bokad rådgivning träffa sin rådgivare. Det nya kontoret är en viktig pusselbit i Sparbankens satsning för framtiden, men inte hela pusslet. Nästa steg är övriga kontor. Allt för att kunna erbjuda ännu bättre service, förklarar Per Richardsson.

– Personliga möten blir allt viktigare för människor. Det förtroende som uppstår i mötet låter oss förstå vad som är viktigt för kunderna och erbjuda service därefter. Det är också huvudskälet bakom expansionen. Vi är stolta över vår satsning och allt vi gör syftar till att bli en ännu bättre bank. Det är tillsammans vi skapar framtidstro.

Genom att samla större delen av medarbetarna tillsammans på Östra Piren bygger Sparbanken en starkare vi-känsla.

”Satsar en vågar en annan”

– Medarbetarna får bättre förutsättningar i sitt arbete i moderna och trygga lokaler som uppfyller alla dagens regler kring sekretess och säkerhet. Precis som vi trivs i Blekinge vill vi trivas på våra kontor. Vi är en urblekingsk bank som tar hand om våra kunder och medarbetare på bästa sätt.

Sparbankens resa mot framtiden handlar inte bara om kunderna och medarbetarna utan om att bli ännu bättre på att kroka arm med det lokala näringslivet.

– Vi satsar här där våra rötter har växt och spridit sig sedan 1829. Satsar en vågar en annan. För att skapa tillväxt och goda förutsättningar för företagande behöver vi kroka arm. Tillsammans är vi starka, säger Per Richardsson.

Denna text är en annons producerad av Gota Media Brand Studio och inte av redaktionen. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på native@gotamedia.se