Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons

Insändare: Därför satsar Sparbanken i Karlshamn på Östra Piren

Under hösten kommer bankens sex kontor att bli sju. Kontoret på Östra Piren är en del av en större satsning som vi gör för hela verksamheten.
Karlshamn • Publicerad 25 mars 2024
Detta är en insändare i Sydöstran. Åsikter som uttrycks är skribentens egna.
Vissa delar av bankens verksamhet flyttar till Östra Piren, skriver Per Richardsson, vd på Sparbanken i Karlshamn.
Vissa delar av bankens verksamhet flyttar till Östra Piren, skriver Per Richardsson, vd på Sparbanken i Karlshamn.Foto: Johan Hultgren

Målet är att skapa den bästa mötesplatsen och kundupplevelsen för dig, oavsett vilket av våra kontor du möter oss på.

Våra lokaler har inte växt med oss utan det var dags att utvecklas. Kontoret på Östra Piren kommer inte att ersätta kontoret på Drottninggatan, där vi har hjälpt Karlshamnsborna med bankärenden i flera generationer.

”Våra lokaler har inte växt med oss utan det var dags att utvecklas. Kontoret på Östra Piren kommer inte att ersätta kontoret på Drottninggatan, där vi har hjälpt Karlshamnsborna med bankärenden i flera generationer.”
Per Richardsson, Sparbanken, Karlshamn
Annons

Kontoret kommer att renoveras och fortsätta vara öppet för kunder som behöver hjälp med sina spontana bankärenden som kundtjänst, kontant- hantering och bankfack.

Den som har en bokad rådgivning kommer att ha den med sin rådgivare på Östra Piren.

Östra Piren är en viktig pusselbit i vår satsning, men inte hela pusslet. Nästa steg är våra övriga kontor. Allt för att kunna erbjuda ännu bättre service.

Vi vet att personliga möten blir allt viktigare för människor. Det förtroende som uppstår i mötet låter oss förstå vad som är viktigt för kunderna och erbjuda service därefter. Det är också huvudskälet bakom expansionen.

Lokalerna på Drottninggatan medger inte längre den moderna bankverksamhet, med personliga möten i centrum, som våra kunder och medarbetare behöver.

Vi övervägde att helrenovera, men det skulle bli orimligt dyrt och det skulle ändå inte ge oss tillräckligt bra förutsättningar för framtiden.

De problem som har omgivit bygget av Östra Piren är väl granskade. Vi tycker det är olyckligt att banken blandas ihop med problematiken kring själva bygget snarare än att vi är en aktör som satsar och växer.

Ända sedan vi berättade om expansionsplanerna har vi kommunicerat kring dem i olika kanaler. Hör journalister av sig svarar vi gärna. Snart lanserar vi en ny avdelning på hemsidan där vi besvarar frågor om nysatsningen, ber om fler frågor och där du kan följa med oss på resans gång.

Många invånare ställer nyfikna frågor om satsningen och vi välkomnar fler frågor. Det här är något vi gör för dig och för våra medarbetare. Vi uppmuntrar våra kunder att vara lika engagerade som vi.

Det är i dessa samtal med varandra vi kan berätta mer om vad förändringarna innebär för just dig. Dessutom kan vi rätta till eventuella missförstånd.

Annons

Det är viktigt, eftersom vi vet att det finns felaktiga fakta och teorier kring vår nysatsning. Felaktiga fakta skadar förtroendet i samhället och riskerar att underminera framtidstron i regionen.

Vi är stolta över vår satsning och allt vi gör syftar till att bli en ännu bättre bank. Det är tillsammans vi skapar framtidstro.

Per Richardsson, vd, Sparbanken i Karlshamn

Annons
Annons
Annons
Annons