Hotellpersonalen ilsken över kritik
I det uttalande som de 15 anställda med restaurangchefen Jan Morin i spetsen gjort är man skarpt kritisk till Jan och Inger Lundmarks sätt att sköta anläggningen. Eller som personalen skriver i ett gemensamt uttalande:
”Att det dåliga resultatet delvis skulle bero på svårigheten att rekrytera professionell personal eller arbetskraft i området, anser vi vara svårt för ledningen att bedöma med tanke på den lilla tid de vistats på vår arbetsplats.”
> “Oförskämt”
Restaurangchefen Jan Morin som själv har 43 års branschvana, varav tre år på Hanöhus, tycker personligen att det är oförskämt av krögarparet att ge personalen skulden för konkursen.
I uttalandet medger visserligen personalen att den dåliga sommaren kan ha gjort sitt till att påverka resultatet. Men man tycker inte att det är hela sanningen:
– Med ett bättre management att profilera företaget hade beläggningen kunnat förbättras, anser man.
Personalen hävdar också att de vid ett flertal tillfällen påtalat för ledningen att vissa förändringar var nödvändiga för bolagets fortsatta existens.
– Tyvärr, har inte våra synpunkter hörsammats, anser personalen, som beskyller ledningen för bristande planering. Något som också visat sig i att värme- och ventilationssystemen vid flera tillfällen varit avstängda på grund av att det inte funnits eldningsolja.
Hanöhus meddelade i går att restaurangen kommer att drivas till vidare.